Wyzwania w pracy Inżyniera Sprzedaży

Nikt nie mówił, że będzie łatwo – takie słowa same cisną się kiedy przychodzi do roszczeń ze strony klientów. Pomimo, że stanowisko jest stricte techniczne jak na inżyniera przystało, to jednak Inżynier Sprzedaży musi łączyć swoje umiejętności techniczne z obsługą Klienta. Nie da się niestety w niektórych sytuacjach powierzyć obsługę reklamacji Działowi Obsługi Klienta. Zdarzają się czasem tak zawiłe kwestie techniczne, które jest w stanie wyjaśnić Klientowi jedynie specjalista posiadający solidną dawkę zaawansowanej wiedzy technicznej.

Najtrudniej jest w takiej sytuacji, kiedy klient składający reklamację również jest posiadaczem solidnej wiedzy technicznej i rozpoczyna dyskusję. Wówczas taki laik z DOK-u, kompletnie nie nadaje się do podjęcia technicznej dyskusji i do akcji musi wkroczyć Elektrotechnik, Mechanik, Robotyk czy inny Automatyk. Nieocenione okazuje się w takich wypadkach wykształcenie wyższe techniczne, znajomość branży a czasami także kontakty biznesowe.

Kwestie reklamacyjne i sporne są takim elementem pracy Inżyniera Sprzedaży, kiedy pole do popisu mają wszystkie umiejętności psychospołeczne pracownika. Umiejętność budowania relacji z klientem, umiejętność prowadzenia negocjacji, czy też umiejętność pracy pod presją czasu – są niezbędne, aby praca była należycie wykonana, firma była pozytywnie postrzegana, a klient był zadowolony i wrócił. Jest to w końcu stanowisko związane ze sprzedażą. To czy klient powróci do firmy i ponownie dokona zakupu, albo poleci dany produkt znajomym, świadczy o lojalności klienta. A lojalny klient przecież sam się nie stanie, lecz za sprawą odpowiedniej obsługi, dobrych produktów oraz fachowego załatwiania ewentualnych reklamacji.

Dodaj komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *