W dobie rozwoju Internetu i popularyzowania robienia zakupów online wydawać by się mogło, że sprzedaż bezpośrednia w niedługim czasie stanie się dinozaurem naszych czasów. O dziwo, jak wskazują najnowsze badania, rynek sprzedaży bezpośredniej ciągle rośnie. Sprzedawać bezpośrednio można niemal wszędzie: w domu, na spotkaniu biznesowym, w trakcie rozmów ze znajomymi czy na targu. Jest to jedna z najprostszych i najstarszych form transakcji występujących w biznesie.

Wartość rynku sprzedaży bezpośredniej w naszym kraju szacowana jest dziś na około 3 miliardy złotych. To niewiele w skali wszystkich prowadzonych transakcji, jednak rynek ten cały czas rośnie. Największy wzrost sprzedaży zanotowały firmy kosmetyczne, które na rynku sprzedaży bezpośredniej stanowią niejaką potęgę (ich udział przekracza 70%). Oprócz firm kosmetycznych ważną rolę pełnią przedsiębiorstwa sprzedające produkty dietetyczne i suplementy.

Firm działających w systemie sprzedaży bezpośredniej jest w Polsce około 80. Zdecydowana większość z nich to firmy dobrze zakotwiczone na rynku, jednak od czasu do czasu pojawiają się firmy-widmo, które po kilku transakcjach znikają, pozostawiając za sobą oszukanych nabywców. Starajmy się więc unikać niepewnych transakcji i pamiętajmy o swoich prawach. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy zawartej na pokazie czy prezentacji w ciągu 14 dni od daty jej zawarcia.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *