ranking sprzedaży

Sondaże sprzedaży i rankingi

Jedną z form podsycania popytu, jak i promocji, jest tworzenie rankingów i sondaży sprzedażowych. Zajmuje się tym inżynier sprzedaży, dzięki którego decyzjom, pomysłom sprzedaż ma być możliwa nawet w najmniej przychylnym środowisko i przy niesprzyjających warunkach otoczenia, konkurencji.

Po inżynierię sprzedaży głównie sięgają firmy mające problemy wizerunkowo, produkty, które są przestarzałe, niefunkcjonalne i trudno sprzedające się. Inżynieria sprzedaży rośnie na znaczeniu w dobie internetu, sprzedaży usług wirtualnych. Czasem to dzięki inżynierom sprzedaży możliwe jest upowszechnienie całkiem nowej usługi z pozoru nie do sprzedania, a jednak znajdującej odbiorców.

Spory wkład inżynieria ma na rynku gier online, w których wirtualny pieniądz wcale nie jest takim wirtualnym. Projektowanie zachowań to zadanie wymagające subtelności, pozostawiając odbiorcy pozorną decyzyjność i poczucie samostanowienia. W dużej jednak mierze projekt opiera się na uzależnieniu i niejako zmuszeniu odbiorcy do zakupów, coraz większych zakupów. Z czasem reklama i inne formy promocji nie są już potrzebne, a tym bardziej atrakcyjne.

Post Navigation

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *