Inżynier sprzedaży Będzin, podobnie jak każdy inny pracownik związany z działem sprzedażowym ma za zadanie pozyskać jak największą liczbę klientów i sprzedać im jak najwięcej produktów i usług oferowanych przez swoją firmę. Skuteczna sprzedaż i obsługa klienta nie jest jednak zajęciem prostym, a wiele osób przez lat uczy się fachowo wykonywać swoje obowiązki. Aby być dobrym sprzedawcą, realizować powierzony plan sprzedażowy i rozwijać się zawodowo należy:
- Zawsze odbierać telefony.
Klienci nie lubią być ignorowani, a dzwoniąc do firmy w celu nabycia określonych produktów lub usług liczą, że ktoś po drugiej stronie linii telefonicznej podniesie słuchawkę. Automatyczne nagrania się nie liczą. Nikt nie lubi słuchać bezosobowego głosu uprzejmej pani informującej, że wszystkie linie są zajęte.
- Dotrzymywać obietnic i nie składać takich, których nie można zrealizować.
Nie składaj obietnic, których nie możesz zrealizować. Jeśli czegoś nie jesteś pewien, to powiedz o tym klientowi.
- Słuchać swoich klientów.
Pozwól klientowi mówić i okaż swoje zainteresowanie. Jeśli możesz i potrafisz – zaproponują rozwiązanie jego problemu.
- Zajmować się skargami.
Osoba dzwoniąca do firmy nie zawsze chce coś kupić, a czasem chcą złożyć skargę lub reklamacje. Obsłużenie takiego klienta jest trudne, jednak może zaowocować jego zaufaniem i kolejnymi zleceniami.
- Pomagać.
- Doszkalać się.
Poznanie nowych trendów w sprzedaży i nowych metod sprzedażowych na pewno przyniesie duże korzyści wszystkim pracownikom działów sprzedaży. Dzięki nim możliwe będzie zwiększenie obrotów firmy.
- Dorzucić coś ekstra.
Jeżeli możesz to daj klientowi kupon zniżkowy na kolejne zakupy. Klienci lubią dostawać coś więcej, niż tylko towar, za który zapłacili. Nie muszą to być wielkie rzeczy, ważne żeby były prawdziwe.
Dodaj komentarz