Precyzyjne opracowanie

Pieczołowicie zaplanowana sprzedaż to gwarancja sukcesu. Proces sprzedaży nie zaczyna się w chwili przekroczenia progu sklepu przez klienta, ale znacznie wcześniej. Lata badań w tej tematyce dowiodły, iż sprzedażą sterować można jeszcze zanim produkt pojawi się na rynku. Między innymi dowodem na to są przedsprzedaże nie tylko książek znanych pisarzy.

Sprzedaż w XXI wieku to zespół działań skupionych na rozbudzeniu potrzeb, wykreowaniu popytu, odpowiedniej reklamie podprogowej i szeregu działań przygotowujących. Sam akt sprzedaży i obsługi klienta w chwili zakupu to kwestia drugorzędna. Inżynier sprzedaży opracowuje techniki sprzedaży na etapie podjęcia decyzji klienta, kupującego jeszcze zanim zacznie produktu na rynku szukać lub też kontaktować się z dana firmą, marką, punktem handlowym.

To specyficzna działka handlu, niezwykle techniczna i wymagająca analizy zachowań klientów. Statystyka się w tym fachu przydaje, chociaż nie wszystko da się dokładnie przewidzieć. Mimo to zadaniem inżyniera jest ograniczenie ryzyka do minimum, zaplanowanie kolejnych kroków w sprzedaży będąc o krok do przodu przed klientem. Klient nie może zaskoczyć sprzedawcy, oferenta usług.

Dodaj komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *