Perswazja to ważny element sprzedaży i marketingu. Inżynier sprzedaży winien umieć przewidzieć kroki konkurencji jak i konsumentów. Jego zadaniem jest proponowanie systemowych rozwiązań pozyskujących klientów i ich otrzymujących przy danym asortymencie. W przypadku nowych produktów istotne jest pobudzenie i wykreowanie popytu i potrzeb na ofertę sprzedawcy. Wbrew pozorom nie jest to łatwe, gdyż wymaga poznania klienta, odbiorcy i przeprowadzenia działań poprzedzających pojawienie się produktu na rynku.
Perswazja i swego rodzaju propaganda to dziś pożądane umiejętności w sprzedaży. Podstępne ale inteligentne przekazy reklamowe, informacyjne, tworzenie otoczenia sprzyjającego kreowaniu potrzeb to kluczowe elementy technologii sprzedaży. Nie wystarczy tylko zachęcić klienta ale również należy go zatrzymać. Marketing to zaledwie branża wykonująca strategię sprzedaży, jaką opracowuje inżynier sprzedaży drobnostkowo analizujący kolejne etapy. Jednym z zadań inżynierii sprzedaży jest stworzenie standardów obsługi klienta, warunków promocji, gwarancji. Jest to odpowiedzialne i kreatywne zadanie dla każdego na tym właśnie stanowisku.
Dodaj komentarz