Prócz procesów sprzedażowych istotne jest także planowanie i opracowywanie strategii. Tym zajmuje się profesjonalista, nie sprzedawca ani handlowiec a inżynier sprzedaży. Sporo osób nawet nie zdaje sobie sprawy iż istnieje taka specjalizacja handlowa. Sprzedaż bowiem nie kojarzy się z techniką ani technologią a jednak.
W szczególności inżynierzy sprzedaży są potrzebni do opracowania strategii sprzedaży internetowej. Analityków e-commerce poszukują sieci sklepów, marketów oraz dużych sklepów internetowych. O inżynierii sprzedaży warto pomyśleć w kontekście rozwoju rynku, poszerzenia działalności o kolejne gałęzie produktów. Technologia sprzedaży to nie wymysł, ale praktyka. Teoretyczne opracowania i analizy bazują na danych statystycznych wspierających sprzedaż.
Praca inżyniera to praca zza biurka, typowo biurowe zajęcie, co jednak nie oznacza iż dla dobra opracowań czynionych na zlecenie nie jest warto czerpać inspiracji z fizycznych zakupów. Obserwacja rynku i poczynań konkurencji, firm handlowych może dopełniać analizę opartą na praktyce.
Dodaj komentarz