planowanie

Dokładne planowanie

W inżynierii dominują obliczenia, schematy i wykresy. Tak też z założenia funkcjonuje inżynieria sprzedaży. W tej dziedzinie chodzi o dokładne rozlokowanie ludzi, zasobów oraz rozplanowanie usług dla wytyczonych celów. Inżynier sprzedaży poniekąd symuluje sprzedaż i analizuje ewentualne jej potknięcia.

Projektując sprzedaż uwzględnia się rynek obecny, naturalny, jak również kontekst twórczy. Kreowanie popytu i podaży a także żonglowanie cenami, zwłaszcza w przypadku firm monopolistów z brakiem konkurencji lub bardzo niewielkiej konkurencji, sprawdza się doskonale. Większość klientów nie ma świadomości, iż jest zmanipulowana przez inżynierów sprzedaży. To trudna praca gdyż zawsze niepewna. Rynek tylko z pozoru jest przewidywalny. Zmiany zachodzą tak szybko i zależą od tak wielu różnych czynników, iż trudno jest planować w dłuższej perspektywie.

Inżynieria sprzedaży przydaje się w przypadku wprowadzenia na rynek zupełnie nowej usługi lub produktu, bądź marki, firmy. O wiele trudniej jest skutecznie zaplanować procesy sprzedażowe firmom już istniejącym, mającym określone sympatie wśród odbiorców, problemy, wady itd. Mimo wszystko to pasjonujące zajęcie, dające satysfakcję, iż ma się wpływ na potencjalnie swobodny wybór konsumencki.

Post Navigation

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *