Czy każdy Handlowiec jest w stanie sprzedać silnik? Mówi się, że są na rynku tacy Sprzedawcy, którzy potrafią sprzedać piach na pustyni. Faktycznie działa to w wielu przypadkach i na wielu klientów. Często wystarczy dobrze zdefiniować potrzeby klienta i wpasować je w sprzedawany produkt, żeby zakończyć proces sprzedaży sukcesem.
Co jednak jeśli sprzedajemy silniki i naszemu klientowi nie wystarczy niewiele mówiąca informacja, że “ten silnik z pewnością spełni Państwa oczekiwania, bo posiada ogromną moc i jest bardzo wytrzymały”. Tak się składa, że ze strony klienta, na spotkanie sprzedażowe zazwyczaj przychodzi również Inżynier, dla którego niezwykle ważne są techniczne parametry, o których – nie oszukujmy się – typowy Przedstawiciel Handlowy nie będzie w stanie mówić.
Dla każdego klienta mogą być istotne zupełnie inne parametry. Tylko Doradca Handlowy z wykształceniem elektronicznym bądź elektrycznym będzie w stanie przekazać w jaki sposób prezentowany silnik działa. Będzie w stanie wyjaśnić na jakie mechanizmy wpływa energia elektryczna. Doradca Techniczno-Handlowy będzie w stanie doradzić, czy w danym zastosowaniu najlepszy będzie silnik indukcyjny liniowy, tubowy, czy może transformatorowy.
Ponieważ wymagania klientów są coraz większe, a na rynku jest wielu niewyspecjalizowanych Handlowców, dlatego taki wykwalifikowany Inżynier Sprzedaży jest na wagę złota. Pracodawcy są w stanie zaoferować przyzwoitą pensję odpowiedniemu kandydatowi, o czym potrafią informować już na etapie ogłoszeń o pracę.
Dodaj komentarz