Być inżynierem sprzedaży

Ostatnimi czasy modnym zawodem staje się inżynier sprzedaży. W obecnych czasach nie wystarczy być dobrym handlowcem, przedsiębiorcą, potrzeba jest bycia inżynierem sprzedaży, który dopasuje konkretną sprzedaż produktu lub usługi pod realny rynek, odbiorców, wybraną grupę docelową. Otwarcie sklepu czy to internetowego czy stacjonarnego z przypadkowo ułożonymi produktami i marną reklamą nie wróży sukcesu, zwłaszcza iż konkurenci dbają o sprzedaż w każdym szczególe.

Inżynier sprzedaży winien doradzać, proponować rozwiązania skrojone na miarę czasów, zindywidualizowane i trafione w potrzeby klientów. Odpowiedzialny jest także za strategie rozwoju produktu, kreowanie popytu i marketing pełen subtelności. Wyróżnianie się w sprzedaży jest kluczowe, dlatego pomysły inżyniera muszą być oryginalne. Ta profesja to połączenie umiejętności zarządzania, biznesu z marketingiem. Ponadto od inżyniera wymaga się operowania danymi analitycznymi i pozyskiwania danych zwrotnych w najmniej uciążliwy dla klienta sposób. To innowacyjny sposób sprzedaży wymagający systemowego podejścia.

Dodaj komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *